0

De perfecte tweet

Voor gamebedrijf Maata Games heb ik Twitter ingezet om de beta versie van hun game bekend te maken bij de doelgroep. Twitter is namelijk een populair sociaal medium onder gamers en influencers.

Er is op het internet veel te vinden over Twitter, zo  staan er handige tips op de website van Frankwatching. Wist je dat er veel blogposts vaak letterlijk vertaald worden vanuit het Engels? Kies daarom goed jouw bronnen.
Elke doelgroep is anders en kan ook per land erg verschillen. Houd tijdens campagnes hier rekening mee.

Voor Maata Games heb ik verschillende experts gesproken, 1500 tweets geanalyseerd en een campagne opgezet. Wij hebben de perfecte tweet ontdekt die het goed doet op bepaalde tijdstippen en dagen in de week. Het Twitter-account van Maata Games is hard gegroeid van 1.000 naar 25.000 volgers. Nog belangrijker is dat er steeds meer mensen zijn die de game spelen. Hopelijk vinden de volgers de nieuwe game mooi en gaat de game viraal als deze af is.

Interesse in een samenwerking? Laat het mij weten!

Ruben Kwaaitaal

Proud dad of Emil, Elin, Marit and Nora. Pizza lover and gamer. Founder of Gamestad, the social network for gamers | #Videogames #Indiedev #Gamer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *